Update Profit 18
Tijdens de AFAS Open werden de nieuwe functionaliteiten van de laatste Profit 18 update gepresenteerd. Zo’n update heeft impact op alle processen. Wij raden daarom aan om de checklist en releasenotes op de AFAS-klantportal door te nemen en je in te lezen in de wijzigingen die eraan komen. Uiteraard brengt de update van Profit 18 ook weer nieuwe mogelijkheden met zich mee. De volgende twee nieuwe functionaliteiten zijn snel te implementeren, waardoor processen efficiënter verlopen:
Berichtsjablonen met bijlage versturen in Profit 18
Het versturen van een handleiding op de eerste werkdag van een medewerker, het bijvoegen van de algemene voorwaarden bij een nieuwe order of het meesturen van de routebeschrijving bij een cursusbevestiging. Het zijn allemaal taken die je vanaf Profit 18 niet meer handmatig hoeft te doen. AFAS heeft er namelijk voor gezorgd dat je een bijlage kunt toevoegen aan berichtsjablonen. Hierdoor kan je jouw medewerkers of klanten nog beter helpen.
Bewaartermijnen bij dossieritems automatiseren
Dat het belangrijk is om gegevens op de juiste manier te bewaren, spreekt voor zich. Volgens de Archiefwet zijn er verschillende termijnen voor het bewaren van gegevens. Na het verstrijken hiervan, ben je als organisatie verplicht om deze te vernietigen. Het is veel uitzoekwerk om dit te realiseren, maar vanaf Profit 18 kun je bewaartermijnen vastleggen en verwijdersets instellen. Per type dossieritem of kenmerkcombinatie leg je vast wanneer deze verwijderd moet worden. Met de verwijdersets kan je via een wizard simpel en snel items verwijderen. Zo kan je snel en eenvoudig voldoen aan de Archiefwet.