2022_Sfeerbeeld Zorgon-04 (1)-1

Netwerk & Kennisdeling

 

 

Netwerk en kennisdeling 

Een belangrijke pijler in onze dienstverlening is het creëren van een landelijk netwerk van Zorgbemiddelaars en het stimuleren van kennisdeling. Daarvoor organiseren wij digitale ronde tafels en live bijeenkomsten. Ook delen wij graag onze naslagwerken met relevante ontwikkelingen op het gebied van Zorgbemiddeling.   

Wil jij een seintje ontvangen zodra we weer een activiteit organiseren? Meld je aan via de knop 'aanmelden' hieronder.

“De gegeven tips en input tijdens de ronde tafel neem ik zeker mee terug naar het team!”
2022_Sfeerbeeld Zorgon-08-1

Naslagwerken

We hebben inmiddels drie ronde tafels georganiseerd.

  1. Efficiënt komen wonen proces
  2. Triage/screening en urgentie bepalen
  3. Ontwikkelingen binnen het vak Zorgbemiddeling

Wil jij de naslagwerken van deze bijeenkomsten ontvangen? Vraag deze aan via de knop ‘opvragen naslagwerk ronde tafel’.  

Efficiënt komen wonen proces 

“Van lege woonplek naar komen wonen, hoe organiseer je dat zo goed en snel mogelijk?” 

Hoe richt je als organisatie het komen wonen proces goed in? Hoe borg je daarin een snelle doorlooptijd, want elke dag extra leegstand heeft impact op cliënten die onnodig wachten op een woonplek en op de financiën van de organisatie. Hoe sluit je goed aan op de behoeften van cliënt (vertegenwoordiger), de locatie, (para)medische dienst en verwijzers. Niet te vergeten de facilitaire taken die rondom het komen wonen geregeld moeten worden. Hoe zorg je ervoor dat een cliënt goed land binnen de organisatie? Wat kan je van tevoren al regelen, wat moet de eerste dag en wat kan ook later met cliënt (vertegenwoordiger) geregeld worden?   

Triage/Screening en urgentie bepalen 

Welke informatie vraag je op en uit bij de cliënt (vertegenwoordiger) en verwijzers? Hoe en waar leg je de informatie vast? Hoe draag je het vervolgens goed over aan de zorg en behandelaren? Hoe werken jullie met de wachtstatussen en classificaties? Zijn er daarnaast nog interne afspraken om urgentie te bepalen en daarmee de volgorde van plaatsing? 

Ontwikkelingen binnen het vak Zorgbemiddeling 

Wat zijn de functie-eisen die jullie stellen, hoe worden zorgbemiddelaars nu ingewerkt/opgeleid en hoe zouden jullie dat het liefste zien? Hoe is de afdeling zorgbemiddeling gepositioneerd binnen de organisatie? Hoe digitaal werken jullie zorgbemiddelaars?  

2022_Sfeerbeeld Zorgon-14-1-1
"Fijn om kennis te maken met anderen en zo ook het eigen netwerk te vergroten”
Kunnen we je ergens mee helpen?
Direct contact?
Of mail ons