Van medewerker crediteuren naar leidinggevende

Marcello is na het afronden van zijn bachelor economie & bedrijfseconomie en master financiële economie in dienst gekomen bij Verhoeve, ongeveer twee jaar geleden.

‘Na het afstuderen ben ik op zoek gegaan naar een baan', vertelt hij. 'De detachering sprak me direct aan vanwege het voordeel dat je veel verschillende bedrijven leert kennen en hier de meeste ontwikkelingsmogelijkheden hebt. Dat leek mij, direct na mijn studie, veel beter passen dan gelijk een vaste baan bij één werkgever. 
Tijdens de studie heb ik veel gesproken met medestudenten. Wat gingen zij na hun studie doen? Veel studenten waren enthousiast over de detachering door de ontwikkelingsmogelijkheden én de mogelijkheid om binnen verschillende bedrijven wisselende ervaringen op te doen.' 

'Ik vond Verhoeve via algemene vacaturesites. Toen ik op de website van Verhoeve kwam sprak de hoeveelheid opdrachtgevers in Midden-Nederland mij enorm aan. Andere detacheerders waren voornamelijk actief in de regio Rotterdam of Amsterdam. Voor mij is het belangrijk dat de cultuur van bedrijven aansluit bij waar ik vandaan kom. Zo was de keuze om voor Verhoeve te gaan snel gemaakt!’ 

 

Mijn eerste opdracht 

‘De eerste opdracht sloot gelijk goed aan. Ik ben begonnen als junior medewerker facturen & doorbelastingen bij Welkoop. Deze opdracht was in eerste instantie voor drie maanden en is na een positieve evaluatie nog een maand verlengd. Hier heb ik de financiële basis gelegd voor mijn verdere loopbaan in finance & control.’ 

 

De tweede opdracht: van medewerker crediteuren en administratie naar leidinggevende 

‘Mijn tweede en huidige opdracht is bij Wehkamp. Deze opdracht duurt uiteindelijk een stuk langer dan vooraf ingeschat. Dat komt omdat ik een aantal verleningen heb gekregen.'

'Ik ben hier destijds begonnen als medewerker accounting operations. Wehkamp is een enorm dynamische organisatie waar veel interessante projecten lopen. In eerste instantie zou de opdracht zes maanden duren, maar ben gevraagd langer te blijven. Daar was ik blij mee, want zo kon ik meer verdieping vinden in mijn werkzaamheden. Ik ben mij toen meer gaan bezighouen met processen aan de achterkant van de administratie: boekingen en analyses. Ook nam ik een crediteurencyclus op mij. Daarnaast deed ik de maandelijkse controle op de grootboekrekeningen.'

'In maart kwam het verzoek voor nog een verlening van negen maanden. De afdeling waar ik werkte zocht vervanging voor een leidinggevende positie. Vanaf dat moment ben ik senior medewerker accounting operations en geef ik leiding aan het inkoop merchandise-team van ongeveer 8fte. Samen met mijn collega-leidinggevende ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team en ben ik het eerste aanspreekpunt op taakniveau, inhoud en kennis.' 

'Ik houd mij op dit moment naast bovenstaande zaken ook bezig met de integratie van een nieuw onderdeel van Wehkamp. Om ervoor te zorgen dat de administratie uniform verloopt en alles op termijn vanuit hetzelfde systeem loopt.’ 

Verhoeve  

‘Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij Verhoeve. Er is een heel grote bereidheid om mij te helpen. Toen ik net in dienst kwam vond ik sollicitatiegesprekken spannend, maar mijn talent manager heeft mij daar enorm mee geholpen. Ik werd gelijk op mijn gemak gesteld en het contact is heel persoonlijk. Ook vind ik het heel fijn om in verbinding te staan met andere consultants binnen Verhoeve. Zo werd ik bij start direct gekoppeld aan een senior consultant die mij wegwijs heeft gemaakt binnen de organisatie.'

'Ik heb grote stappen gemaakt op het vlak van professionele, maar vooral ook persoonlijke ontwikkeling. Dit is een mooie manier om echt te groeien als persoon. Dat geeft mij veel motivatie!'

'Toen ik uit de studiebanken kwam had ik geen verwachtingen over hoe mijn loopbaan zich zou ontwikkelen. Maar als ik nu terug kijk naar de afgelopen twee jaar sta ik echt te kijken hoe snel mijn ontwikkeling is gegaan. Na een paar maanden in dienst te zijn merkte ik al groei. Ik had niet durven verwachten dat ik binnen twee jaar al een leidinggevende rol zou heb binnen een hele toffe organisatie.' 

'Verhoeve, bedankt voor het vertrouwen en de begeleiding! Op naar nog vele mooie projecten en professionele en persoonlijke groei!’ 

Over Quoratio Groep

De Quoratio Groep, opgericht in 2000, levert met 700 eigen medewerkers en zo’n 200 ZZP’ers detachering- en consultancydiensten binnen het administratieve domein. De Quoratio Groep is actief in vijf vakgebieden: HR Process & payroll, Healthcare, Finance & Control, Pensioenen en Sociaal Domein & Uitkeringen. Ook heeft de Quoratio Groep een afdeling Digital Solutions voor de ontwikkeling van robots, business intelligence en andere digitale oplossingen. De missie is om klanten te helpen naar ‘Zero Admin’: een krachtige term voor een toekomst waarin administratie niet aanwezig lijkt.

 

Verhoeve
Verhoeve, sinds 2019 onderdeel van de Quoratio Groep, is gespecialiseerd op het gebied van Finance & Control.
Meer van deze auteur

Wellicht is dit ook interessant