Ga naar de inhoud van de pagina
Zorg

Zorgbemiddeling die je vooruit helpt

Home Markten & Expertises Zorg Zorgbemiddeling en wachtlijstbeheer

Het matchen van zorgvraag en aanbod is complexer geworden. Het is een uitdaging om een goede indicatie te geven van wachttijden en de juiste verwachtingen te scheppen naar betrokkenen.

De zorgbemiddelaar is een professionele sparringpartner in een complex speelveld, met veel verschillende belangen. Alle betrokkenen werken vanuit één gezamenlijk doel: De cliënt met een zorgvraag op het juiste moment de juiste zorg bieden.

Detachering: Voorkom dat jouw zorgproces stagneert

Cliëntadviseur, zorgadviseur, klantenservice of zorgbemiddelaar? Elke organisatie heeft een eigen benaming voor de collega’s die verantwoordelijk zijn voor het wachtlijstbeheer en het matchen van zorgvraag en aanbod.

Ook voor zorgbemiddeling kan er sprake zijn van onderbezetting door ziekte, uitval of verlof. En in drukke perioden of bij specifieke projecten kan je behoefte hebben aan extra ondersteuning. Onze professionals zijn actief in de VVT, Gehandicaptenzorg, GGZ en Jeugdzorg.

Dit kun je van ons verwachten:

  • Binnen 48 uur een voorstel.

  • Een zorgbemiddelaar toont eigenaarschap, is zakelijk en empathisch, analytisch sterk.

  • Zij houden het hoofd koel in turbulente situaties.

  • Zijn altijd oplossingsgericht en schakelen makkelijk tussen verschillende belangen.

  • Knopen doorhakken is hen niet vreemd, want deze tak van zorg vraagt soms om snelle beslissingen.

  • Wij screenen en trainen onze medewerkers op deze capaciteiten.

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen?

Meer informatie

Consultancy: Expertise die je verder helpt

Het matchen van zorgvraag en aanbod is complex. Het is een uitdaging om een goede indicatie te geven hoe lang betrokkenen moeten wachten op zorg. We hebben op dit thema kennis én kunde in huis voor GGZ, VVT, Gehandicaptenzorg , Jeugdzorg, zorgkantoren en zorgverzekeraars. Altijd hebben we oog voor de belangen van cliënt, zorgprofessional en bedrijfsvoering. 

Vanuit kennis en ervaring vinden wij met zorgorganisaties antwoord op de volgende vraagstukken:

  • Hoe richten we de voorkant van jullie zorgorganisatie in?

  • Hoe ziet een 'cliëntreis' eruit en wat is belangrijk voor cliënten in elke stap van die reis.

  • Welke systemen ondersteunen bij deze processen en hoe richt je die systemen in?

  • Hoe maken jullie de stap van 'achteraf verklaren' naar 'vooraf sturen'?

  • Hoe houden jullie beter overzicht over wachtlijst(en) en beschikbare kamers?

  • Hoe geven jullie vorm aan de opleiding van de startende en ervaren zorgbemiddelaar?  

We hebben veel gehad aan de scherpe blik van de FITZ Zorg-consultant, met altijd het grote geheel voor ogen.

Ine Paridaans, ORO

Opleiden: Investeer in jouw groei als zorgbemiddelaar

Onze dienstverlening gaat verder dan alleen tijdelijke inzet. We investeren ook in de ontwikkeling van vaste medewerkers van de afdeling zorgbemiddeling. Wil je als zorgbemiddelaar nieuwe kennis en inzichten opdoen? Aan de slag gaan met gespreksvoering of handige tools aangereikt krijgen? Dan is onze interactieve 5-daagse praktijkopleiding iets voor jou!

5-daagse praktijkopleiding Zorgbemiddeling

Netwerk en kennisdeling: Samen weet je meer

Een belangrijke pijler in onze dienstverlening is het creëren van een landelijk netwerk van Zorgbemiddelaars en het stimuleren van kennisdeling. Daarvoor organiseren wij digitale rondetafelsessies en live bijeenkomsten. Ook delen wij graag onze naslagwerken met relevante ontwikkelingen op het gebied van Zorgbemiddeling.

Schrijf je in voor kennisevents

Behoefte aan tijdelijke inzet of even sparren?

André van Ommen

Accountmanager - FITZ Zorg