2022_WEBbeeld-HC-2560x850px-01

Wachtlijst-
beheer & Zorgbemiddeling

zorgon / wachtlijstbeheer & zorgbemiddeling

Van wachtlijstbeheer naar netwerkbeheer

Het matchen van zorgvraag en aanbod is complexer geworden. Het is een uitdaging om een goede indicatie te geven van wachttijden en de juiste verwachtingen te scheppen naar betrokkenen.

En hoe is de wachttijd te verkorten? Voorwaardelijk zijn:

  • Goede afspraken over de cliëntreis
  • Grip op de in-, door- en uitstroom
  • Het overzien van alle belangen.

De zorgbemiddelaar is een professionele sparringpartner in een complex speelveld, met veel verschillende belangen. Alle betrokkenen werken vanuit één gezamenlijk doel: De cliënt met een zorgvraag op het juiste moment de juiste zorg bieden.

Ine Paridaans van ORO: “We hebben veel gehad aan de scherpe blik van de Zorgon consultant, met altijd het grote geheel voor ogen.”
ine paridaans

Uitdagingen

Vanuit kennis en ervaring vinden wij met zorgorganisaties antwoord op de volgende vraagstukken:

  • Hoe richt je de voordeur van jouw zorgorganisatie in?
  • Hoe ziet een cliëntreis eruit en wat is voor cliënten belangrijk?
  • Welke systemen ondersteunen bij deze processen en hoe richt je deze systemen in?
  • Hoe maak je de stap van achteraf verklaren naar vooraf sturen?
  • Hoe houd je overzicht over wachtlijst(en) en beschikbare kamers?

We hebben op dit thema kennis én kunde in huis voor ggz, VVT, GZ , JZ, zorgkantoren en zorgverzekeraars. Altijd hebben we oog voor de belangen van cliënt, zorgprofessional en bedrijfsvoering.

2022_Sfeerbeeld Zorgon-16-1
Kunnen we je ergens mee helpen?
Direct contact?
Of mail ons